Община Троян ще е втората община с електронни услуги в сайта на Държавна агенция „Електронно управление“





Директорът на Държавната агенция „Електронно управление“ г-н Атанас Темелков покани Община Троян да се включи в Единен портал за електронни административни услуги. В сайта Общината участва с 11 услуги в областта на гражданското състояние.


Община Троян предлага услугите и чрез своя Портал за електронни административни услуги, но по този начин гражданите могат да подават заявления за услуги по гражданско състояние с електронен подпис и през Държавната агенция. На сайта са качени всички услуги, които се предлагат в държавната администрация. Порталът се поддържа от Държавната агенция. Тук услугите на различни институции в Република България могат да бъдат открити по-лесно чрез централизираното заявяване. В момента в портала участва Община Банско, а Община Троян е втората община в страната, която е включена.  


Заявленията ще пристигат в Община Троян чрез системата за сигурно електронно връчване, с входящ номер. Плащането на заявените услуги може да стане чрез различни канали – по банков път или на място в Общината при получаване на услугата. Услугата може да бъде и двустранно-електронна, т.е. ако бъде платена по електронен път, заявителят ще може да я получи в портала, подписана с електронен подпис от страна на Общината.


В портала има подробни инструкции, за това как се работи на страницата на Държавната агенция.


Преди да започнете електронно заявяване: I. Необходимо е да притежавате и инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).  II. Препоръчително е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване и портала за електронни плащания. Ако нямате регистрации можете да използвате бутоните, които се намират в лявата част на екрана „Регистрация в еВръчване“ и „Регистрация в еПлащане„. III. Необходимо в да имате инсталиран, локално на компютъра Ви Adobe Reader. За да заявите услугата:  1. Ако сте избрали услуга от Единен портал за достъп до електронни административни услуги(www.egov.bg): 1.1. Чрез бутона „Вход“ в лявата част на екрана влезте в системата еФорми. 1.2. Следвайте описаните стъпки за подготовка и подаване на заявление за избраната от Вас услуга.  2. Ако не сте избрали услуга: 2.1. Чрез бутона „Вход“ в лявата част на екрана влезте в системата еФорми. 2.2. Следвайте описаните стъпки за избор на администрация и избор на услуга. 2.3. Следвайте описаните стъпки за подготовка и подаване на заявление за избраната от Вас услуга.


Повече информация може да бъде открита на официалната страница на Агенцията на https://egov.bg/wps/portal/.


Lovech News Image

Сподели

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com